Week 6 en 7 op La Draille - Reisverslag uit Souillac, Frankrijk van Noah Oudheusden - WaarBenJij.nu Week 6 en 7 op La Draille - Reisverslag uit Souillac, Frankrijk van Noah Oudheusden - WaarBenJij.nu

Week 6 en 7 op La Draille

Door: Noah van Oudheusden

Blijf op de hoogte en volg Noah

27 Juni 2018 | Frankrijk, Souillac

Bonne Journee,
Dit keer doe ik twee blogs in een omdat afgelopen week de wifi er deels uit lag. We zijn begonnen met aftellen hier in Frankrijk, want het duurt niet meer zo lang eerder dat we terug naar Nederland gaan. Afgelopen week hebben we namelijk de vliegtickets geboekt voor 5 juli en vliegen we in de middag terug naar Pays-Bas. We gaan eigenlijk wat eerder dan gepland in verband met de hoeveelheid uren die we hier hebben gemaakt. We zitten al bijna op 400 uur en hebben nog meer dan een week te gaan, daarom hebben we in overleg met de baas afgesproken dat we wat eerder terugkeren. Ook is er de laatste tijd niet mega veel meer te doen dus wordt werk vinden steeds lastiger. Afgelopen twee weken hebben we veel klusjes gedaan in het park zowel in het groen als buiten het groen. Zo hebben we hier en daar wat geschoffeld en hebben we alvast dingen gereed gemaakt voor het hoogseizoen. Vanaf deze week mochten we ook op het golfkarretje rijden die het park heeft om deze klusjes te doen, dat was erg leuk.
Vorige week donderdag hebben we ook iets heel leuks gedaan, wat ik al langere tijd wilde doen in deze omgeving. We hebben namelijk gekanood in de Dordogne rivier. We hebben dit met vier man gedaan en hebben een toch van 20 km afgelegd. Over deze tocht hebben we 5 uur gedaan en waren ook flink moe daarna. Toen we klaar waren met kanoën zijn we nog even naar Quercyland Waterpark geweest tot de baas ons weer kwam oppikken. Al met al een heerlijke dag! Deze maandag was het ook een speciale dag voor mij, ik heb toen mijn 18e verjaardag gevierd en dat was erg gezellig s'avonds. Jesper en ik hadden onze tent versierd met slingers zodat ik me toch nog een beetje jarig voelde hier in Frankrijk. In de avond werd er voor me gezongen en wat gedronken en kreeg ik zelfs wat cadeautjes van de eigenaars! Super leuk dus.
Deze week wordt het nog wat laatste klusjes afwerken en misschien nog de nodige tenten opzetten. Dus dit is de een na laatste blog alweer voordat ik naar huis ga.
A tout a l'heure!

  • 29 Juni 2018 - 07:32

    Frank Klemans:

    Hé Noah,
    Ik ben er erg laat mee, maar alsnog van harte met je 18 e verjaardag, ik las dat je toch in het zonnetje bent gezet, erg gaaf! Nou je bent met je laatste week stage gestart en hebt hard gewerkt waardoor je eerder naar huis gaat, dat is toch tof hé. Hier gaat het leventje toch gewoon door! Momenteel hebben we hier tropisch warme weken, Diekz en de katers liggen al dagen voor pampus, maar dat warme weer zul jij ook wel hebben in Frankrijk. Ondanks dat je toch een lange periode van huis bent geweest, zullen je deze weken een speciale plek in je verdere leven krijgen. Je heb in ieder geval toch mooie ervaringen opgedaan en misschien ook vriendschappen er van over gehouden. Suc6 met de laatste lootjes, en volgende week een goede terugreis naar huis, en geniet nog even van je stage daar!
    Veel groetjes Frank Klemans

  • 29 Juni 2018 - 07:30

    Frank Klemans:

    Hé Noah,
    Ik ben er erg laat mee, maar alsnog van harte met je 18 e verjaardag, ik las dat je toch in het zonnetje bent gezet, erg gaaf! Nou je bent met je laatste week stage gestart en hebt hard gewerkt waardoor je eerder naar huis gaat, dat is toch tof hé. Hier gaat het leventje toch gewoon door! Momenteel hebben we hier tropisch warme weken, Diekz en de katers liggen al dagen voor pampus, maar dat warme weer zul jij ook wel hebben in Frankrijk. Ondanks dat je toch een lange periode van huis bent geweest, zullen je deze weken een speciale plek in je verdere leven krijgen. Je heb in ieder geval toch mooie ervaringen opgedaan en misschien ook vriendschappen er van over gehouden. Suc6 met de laatste lootjes, en volgende week een goede terugreis naar huis, en geniet nog even van je stage daar!
    Veel groetjes Frank Klemans

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Noah

Helicon MBO Tilburg

Actief sinds 10 April 2018
Verslag gelezen: 222
Totaal aantal bezoekers 5313

Voorgaande reizen:

07 Mei 2018 - 15 Juli 2018

Code France

Landen bezocht: